Ravintolisäopas

Itselle oikeita ravintolisiä voi olla vaikea valita ja haluammekin auttaa sinua siinä. Alla olevien kysymyksien avulla voit selvittää, mikä ravintolisä sopisi juuri sinulle. 

Syötkö vähintään 5 annosta kasviksia ja hedelmiä päivittäin?

Hyvä, jatka samaan malliin!

Suosittelemme sinulle lisäksi ympärivuotista D-vitamiininkäyttöä, sillä kasvikunnan tuotteet eivät juurikaan sisällä sitä. Eikä toisaalta aurinkokaan paista pohjoisella pallonpuoliskolla riittävästi, jotta D-vitamiinia muodostuisi iholla tarpeeksi.

Suosittelemme sinulle Monivitamiiniapäivittäiseen käyttöön. Saat siitä kattavasti erilaisia vitamiineja ja hivenaineita. Kannustamme myös lisäämään monipuolisesti kasviksia, hedelmiä ja juureksia ruokavalioon.

Noudatatko vegaanista tai vegetaarista ruokavaliota?

Kasvipohjainen ruokavalio on monella tapaa erinomainen valinta. Suosittelemme sinulle kuitenkin B12-vitamiininkäyttöä, sillä tätä välttämätöntä ravintoainetta saa parhaiten vain eläinkunnan tuotteista.

Sekasyöjä saa yleensä monipuolisesti ravintoaineita ruokavaliostaan. Kannattaa kuitenkin varmistaa riittävä omega-3rasvahappojen sekä D-vitamiininsaanti ravintolisillä, sillä vain harva saa niitä ravinnosta tarpeeksi.

Syötkö rasvaista kalaa esimerkiksi lohta, taimenta, makrillia tai silakoita vähintään kolme kertaa viikossa?

Hienoa! Kalastat itsellesi runsaasti terveyshyötyjä!

Vaikka kala sisältää runsaasti D-vitamiinia, suosittelemme joka tapauksessa ympärivuotista D-vitamiinilisääriittävien tasojen ylläpitämiseen. Annostus voi olla paljon kalaa syövällä maltillisempi.

Kala sisältää aivoille, sydämelle ja silmille välttämättömiä rasvahappoja. Kun kalaa ei tule syötyä riittävästi, paras tapa saada nämä rasvahapot on laadukas kalaöljykapseli. Sydänystävä Omega-3on ravintolisä, josta saat elimistösi tarvitsemat välttämättömät rasvahapot ilman kalapäiviä.
Kalaton ruokavalio tarkoittaa myös vähemmän D-vitamiinia. Varmista D-vitamiinitasosi päivittäisellä kapselilla.

Haluatko tukea vastustuskykyyn?

Monipuolinen ruokavalio ja muut terveelliset elämäntavat antavat hyvän perustuksen vastustuskyvylle. Elimistön immuniteettijärjestelmää voi kuitenkin tukea ravintolisillä. Ensimmäisenä kannattaa huolehtia riittävästä D-vitamiininsaannista. Sen lisäksi suosittelemme kokeilemaan C-vitamiini ROSA+tuotetta, joka saa voimansa ruusunmarjasta. Myös sinkki edistää immuunijärjestelmän normaalia toimintaa. Sitä ja C-vitamiinia sisältävä Sinkki+Con tehokas yhdistelmä tuote juuri sinulle.

Vaikka et koekaan tarvitsevasi tukea vastustuskykyyn juuri nyt, kannattaa sitä pitää yllä mm. riittävästä D-vitamiininsaannista huolehtimalla.

Oletko yli 45-vuotias nainen?

Suosittelemme sinulle Luja K2ravintolisää, joka sisältää useita luuston tarvitsemia tehoaineita. Luja K2 sisältää mm. kalsiumia, joka auttaa vähentämään luutiheyden vähentymistä menopaussin ylittäneillä naisilla. Luun vähäinen mineraalitiheys on osteoporoottisen luunmurtuman riskitekijä.

D-vitamiinilisää suositellaan kaikille Pohjoismaissa asuville. Aikuisille suosittelemme hyvin imeytyviä D-vitamiinikapseleita ja yli 2-vuotiaille lapsille ksylitolilla makeutettuja purutabletteja.

Jos olet mies, kaipaatko ehkä tukea normaalien testosteronitasojen ylläpitoon? Siihen suosittelemme sinkkiä ja rohtosarviapilaa sisältävää Fenugreek+ -ravintolisää.

Kaipaatko tukea nivelterveyteen ja liikkuvuuteen?

Kannattaa kokeilla erinomaista palautetta asiakkailta saanutta Nivel C10-ravintolisää. Se sisältää kymmentä eri ainetta, jotka tukevat niveliä monipuolisesti. Tableteissa on mukana esimerkiksi MSM, glukosamiini, inkivääri ja kurkumiini.

Hyvä, että nivelesi toimivat moitteettomasti. Voit ylläpitää normaalia nivelten toimintaa ruokavalion ja liikunnan avulla.

Liikutko yli neljä kertaa viikossa?

Kuntoilijan ravintoaineiden tarve voi olla suurempaa vähemmän liikkuviin verrattuna. Antioksidantti PLUSravintolisä on suunniteltu juuri paljon treenaavien tarpeisiin. Se on kalaöljypohjainen kapseli, jossa on lihasten ja vastustuskyvyn tukemiseen vaikuttavia ravintoaineita.

Säännöllinen liikunta vahvistaa lihasten lisäksi luustoa, parantaa ruoansulatusta ja unen laatua sekä auttaa pitämään mielen pirteänä. Mikäli kuntoilu jää vähälle, suosittelemme arkiliikunnan lisäämistä ja kannustamme kokeilemaan uusia lajeja rohkeasti. Liikunnan aloittamisen tukemiseen sopivia tuotteitamme ovat esimerkiksi Magnesium+, B-vitamiiniyhdistelmäja Sydänystävä Omega 3.

Etsitkö helpotusta stressiin ja jaksamiseen?

Elimistön B-vitamiinien saanti vaikuttaa yleiseen jaksamiseen. Suosittelemme, että kokeilet useita B-ryhmän vitamiineja sisältävää B-vitamiiniyhdistelmääja lisäksi huolehdit riittävästä unensaannista. Toisaalta sinulle saattaisi sopia Q10+ ubikinonivalmiste, jonka biotiini ja C-vitamiini edistävät normaalia energia-aineenvaihduntaa. Vinkkinä myös, että Ashwagandha+on suosittu tuote, jonka rohtokoisiouute auttaa rentoutumaan sekä antaa tukea stressin keskellä. 

Hienoa, jos stressi ei sinua vaivaa eikä jaksamisen kanssa ole haasteita. Se on aika harvinaista nykypäivänä. Jos silti haluat kohottaa energiatasojasi, kannattaa kokeilla jotakin seuraavista tuotteista: B-vitamiiniyhdistelmä, Monivitamiini, Antioksidantti PLUS, C-vitamiini Rosa+tai Sinkki+C.

Haluatko nukkua sikeämmin?

Magnesium tukee lihasten hyvinvointia, mutta se auttaa myös vähentämään väsymystä ja uupumusta. Suosittelemme ottamaan yhden Magnesium+tabletin alkuillasta päivittäin. Jos haluat apua nukahtamiseen, suosittelemme sinulle Vahvaa Melatoniinia, joka lyhentää nukahtamisaikaa.

Joko todella nautit valvomisesta tai sitten sinulla on erinomaiset unenlahjat. Ehkä kaipaat piristystä päivääsi. Suosittelemme C-vitamiini ROSA+-lisää aamuihisi, sillä sen sisältämä C-vitamiini edistää, energia-aineenvaihduntaa, väsymyksen vähenemistä ja tukee vastustuskykyä.

Haluatko tukea muistin toimintaan?

Kehittelimme juuri sinulle sopivan ravintolisän, Muisti UP:in. Se sisältää monipuolisesti aivojen toimintaa tukevia ainesosia.

Unohtaminen on joskus autuasta, mutta liian usein turhauttavaa. Pidä mielesi virkeänä jatkossakin ja tue aivojen työskentelyä ottamalla päivittäin B12-vitamiinia. Se edistää normaaleja psykologisia toimintoja ja hermoston hyvinvointia.

Oletko yli 65-vuotias?

Ikääntyminen voi vaikeuttaa B12-vitamiinin imeytymistä. Tähän toimiva ratkaisu on päivittäinen B12-vitamiininkäyttö ravintolisänä. B12-vitamiini mm. tukee hermoston toimintaa, väsymyksen vähentymistä, psykologisia toimintoja ja edistää vastustuskykyä.

Mikäli olet työikäinen ja kaipaat arkeesi tasapainoa ajoittain vaivaavan stressin takia, suosittelemme kokeilemaan Ashwagandha+valmistetta. Sen sisältämän rohtokoision adaptogeeniset ominaisuudet auttavat elimistöä sopeutumaan elämän muuttuviin tilanteisiin.

Oleiletko auringossa ympärivuoden päivittäin?

Asut ilmeisesti lähellä päiväntasaajaa, nauti olostasi!

Ulkoilua on aina hyvä lisätä, mutta D3-vitamiinilisäon varmasti tarpeen. Pohjoisen pallonpuoliskon asukkaat tarvitsevat D3-lisää, sillä auringonvaloa ei riitä tarpeeksi vuoden ympäri.

Kaipaatko tukea ihon tai hiusten hyvinvointiin?

Ihon ja hiusten terveyttä kannattaa tukea sisältäpäin. Elimistön raaka-aine varastoja ihon ja hiusten osalta vahvistavat tehokkaasti IHO+-kollageenituote sekä Vahva Biotiini-ravintolisä.

Et kaipaa tukea hiusten tai ihon hyvinvointiin, mutta niiden ylläpitämiseen suosittelemme joka tapauksessa Vahvaa Biotiinia. Toisinaan, ravintolisiä kannattaa myös kokeilla, vaikka ei erityistä tarvetta havaitse. Kokeilu voi johtaa positiiviseen yllätykseen. Usein ihminen nimittäin tottuu olotilaansa eikä osaa kuvitella sitä paremmaksi ennen kuin eron huomaa käytännössä.